„MÖBELhAUSKUNST“,kuratiert von C.Busching, P.Zipser, Sans Titre, Potsdam
Am 08.06.2020 wurden in Deutschland die AHA Regeln für einen neuen Alltag eingeführt A wie Abstand haltenH wie HygieneA wie Alltag mit Maske Die Corona Pandemie hat der Gesellschaft soziologisch und ästhetisch einiges interessantes gebracht.Am Altar…
Das innere des Objektkastens zeigt ein Bild, eine Situation, die aus drei addierten Ebenen eine Landschaft in Aktion suggeriert. Nahrung, Leben, Transformation, Nahrung, Leben, Transformation, u.s.w., eine andauernde Fermentierung, die von…
Das Auge schaut auf die Kugel und erfährt, ohne es erkennen zu müssen, sein Gegenüber. Es entstehen Denkfiguren-Muster, die durch die archetypische Form der Kugel automatisch entstehen und sich selbst assoziieren.…
Transplosive shifts from the suitcase The performative installation by JA! (Julia Neuenhausen & Astrid Menze) begins with a reorganisation of atomised things, stuff and dingdas. An accumulation of transplosive material in…
Galerie Alte Schule, Berlin 5 m x 5 mSchichtungen von 5-8 Teppichen und Form Assamblage, 2005
A ship floats in a green sea. The ship is a stadium and looks like an archtictural model. It’s round, it`s terraces, the commen dimensions are modeled on the ideal of…
Exhibition ‘The Ornament, or the new desire for crime in contemporary art’Luitpold Lounge, Munich 2003 For the exhibition ‘The Ornament’ I installed the carpet ‘Battlefield’. I conceived and prepared the image…
Media carpet for the 11th Jena Film Festival In spring 2003, I was invited to install a carpet in the media lounge for the Jena film festival ‘unter der Teppichkante’. A…
Exhibition ‘operative intervention’, Saalbau Neukölln, Berlin, 2005 with Eva AM Winnersbach, Margund Smolka
In stories, films and dreams, the forest often stands for the synonym of getting lost, of getting lost, in the actual sense of the event as well as in the metaphorical…
The silhouette of a city shines in the distance. A large modern city. I approach from a landing perspective. Is it Hong Kong, New York or Sidney, or a city that…
A mental geography ‘‘wordless heights’ is a memory in the form of a memory of a landscape that I have never seen, but which was supposedly travelled and wandered through by…
Ink, Edding, collage, printing technique, 30 cm x 42 cm, 2006 The 21-part series ‘lost and found’ was created after a 3-month working holiday in India. In the drawings I visualise…
Series of over 30 unrealised carpets, designed in the Neuenhausen sample laboratory
Ink, sharpie on paper, 30 cm x 42 cm, 2004-2006 The 30-part series ‘Laboratories’ shows a wide variation of fictitious examination arrangements. Objects and moments are examined in the hope of…
Since 1982, I have been involved in various art projects organised by my father, the sculptor Siegfried Neuenhausen. As an artistic collaborator, I have taken care of the organisation, guidance and…
Travel/project grant, made possible with support from Stiftung Kunstfonds, Bonn A Trans-lation Carpets often demarcate claimed territory. This, along with notions of land and living space are important socio-political metaphors that…
Künstlerische Mitarbeit an den Film-und Video Produktionen von Bjørn MelhusMaske, Kostüm und Set (seit 1991) Zauberglas, 1991Weit,Weit Weg, 1995No Sunshine, 1997Prime Time, 2001The Oral Thing, 2001Eastern Western Park, 2005Captain, 2005The Madow,…
Global Sleep oder die Kunst des öffentlichen Schlafes Sich schlafend zu zeigen heißt sich angreifbar und verletzbar zu machen. Der Schlaf ist etwas Privates und vielleicht gehört er zu den privatesten…
World is a Collage- go n´watch ein experimenteller Workshop an der Sarojini Naidu school, Hyderabad University, Indien, 18.09 – 30.10 2006 round about with the students…. Site-specific work by Arun Dev…
Ein innerer Monolog zum Tuch von Julia Neuenhausen Es ist, so denke ich, kein allzu großer Sprung, wenn plötzlich von einem Leichentuch die Rede ist. Das Wort „Leichentuch“ kommt insofern nicht…